Oldalak

2012. február 16., csütörtök

Hyvää ystävänpäivää :)

Ismét eltelt egy hét, de talán több is. Megint marketing óráról írók. Ez az egyetlen óra amin képtelen vagyok figyelni, mert a tanár vagy nevetgél, vagy csak szimplán nem tud beszélni. 

A múlt héten is elég sok minden történt velem. Hétfőtől csütörtökig iskolában voltam. Elkezdődött egy új tárgyam, amin egy finn céget elemzünk marketing, logisztikai és pénzügyi szempontból. Az év végén egy 4000 szavas jelentést kell írni róla és prezentálni. A cégnek csak finn és svéd weboldala van, szóval az információ gyűjtés nem könnyű, de a Mari ebben is segít és szerencsés vagyok, mert van egy finn csaj is a csapatunkban. ( 4-5 fős csoportokba kell kiviteleznünk a riportot) A finn tanfolyam is elkezdődött. Tanultuk a számokat, köszönéseket, az órát. Annyira nem könnyű de hamar elmennek az órák.

Péntek este sütöttünk, mert szombaton Susannhoz (thailandi csajszi, itt él Finnországban kb 4 éve) mentünk, meg hívott egy pár embert koliból, Valentin napot ünnepelni. (Na igen, ez is kicsit furcsa volt, hogy itt a Valentin nap, nem a szerelmesekről szól, hanem a szeretteidről, barátaidról is.) Nagyon aranyos volt, készült vacsival, soha nem ettem még Thai kaját, most azt is kipróbáltam. Kicsit a kínaihoz hasonlít, de teljesen más a fűszerezése és ezt is rizzsel ettük. Próbáltam pálcikával enni, egy két dolgot meg tudtam fogni vele, de nem volt türelmem azzal enni, még gyakorolni kell. De amikor először próbáltam, nem is tudtam mozgatni a pálcikát a kezembe, úgyhogy fejlődök. Na igen, de ott tartottam, hogy sütés volt éjjel... Szóval szerettünk volna valami sütit vinni legalább, hogy ne üres kézzel érkezzünk. Aztán csokis kekszet, meg almás fahéjas sütit akartunk csinálni, mert ezekhez nem kellett habverő gép. Hát rossz konyhában kezdtünk, mert a sütő szőrnyű volt. Először az almásat csináltuk, a teteje szénné éget:S Így átköltöztünk a franci srác apartmanjába, mert Ő egyedül lakik, rengeteg hely van nála és a sütőjét már a Gypsy parti előtt használták és nem volt vele gond. A csokis kekszből szíveket próbáltunk formálni, ami kisebb nagyobb sikerrel össze is jött, néha nagy pontok lettek és a kínai csajok, próbáltak hóembert, madarat  nyuszit is csinálni, de ahogy melegedett a süti teljesen megolvadt és eldeformálódott, de az ötlet jó volt:D
Szóval a vacsi. Nekem előbb kellett menni, mert Susann hívott, hogy egy kis segítségre lenne szüksége. Így én 5-kor érkeztem, Aiko is jött velem. Először kivasaltam a haját, majd elmentek a szülei és neki álltunk harisnyából és drótból virágot csinálni. Majd megjöttek a többiek és neki is estünk a vacsinak. Volt 2 féle szószos kínai szerű kajci és currys pácba sült csirke. Illetve rizs. Vacsi után vissza mentünk az ebédlőbe, egy videót néztünk Susannról, meg Thailandról, mert év szépe versenyen első lett Thailanden. 

Majd sütiztünk, az égett sütiből torta lett, szív formába szétvágtuk és megtöltöttük minden jóval. Ízre isteni lett, de kinézetre nem volt egy szép látvány:)

Beszélgetünk aztán 10 fele jöttünk haza és mentünk bulizni.


A finnekkel is találkoztam szombat délelőtt. De a sütögetés után 3kor mentünk aludni és 10kor kellett volna találkoznom a finnekkel, de nem sikerült felkelnem csak pontba 10-kor. De Ők mindig pontosan érkeznek, így gyors hívtam is őket, hogy bocsi, de elaludtam aztán szerencsére boltba kellett menniük, míg elmentek el is készültem.
Náluk makaróni ládikát főztünk szarvas húrból. Nagyon jó volt. Utána a finn cégről mesélt nekem Mari és játszótérre mentünk Annival. Itt lapáttal kell menni a játszótérre, mert mindent hó fed és nem lehet semmit használni, hacsak nem ásod ki. ott voltunk egy kicsit, megint szánkóztunk. Aztán jöttem is vissza készülődni a vacsira. De kaptam Tőlük Valentin napra egy kis ajándékot, majd feltöltöm a képet arról is.
Vasárnap tanulásvolt és kb. ennyi volt a hét. Remélem semmit nem felejtettem el. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése