Oldalak

2012. január 13., péntek

Finnish Family

Nem tudom, hogy meséltem-e már a Family Friend programról, na most erről írok kicsit. 
Lehetőség volt rá, hogy jelentkezzünk, erre a programra, melynek keretében keresnek nekünk egy finn családot, akik segítenek mindenbe ha szükséged van rá, meg ismerkednek Velünk, a kultúránkkal, illetve mi is közelebbről megismerhetjük a finn kultúrát, esetleg nyelvet, az embereket.

Szóval én is jelentkeztem. Másnap hívtak is, hogy van család, majd keresnek, de akkor már beszéltem Marival, Ő a családban az anyuka, Ő folyékonyan beszél angolul, a férje Timo, aki mindent ért amit mondok/ beszélünk, de neki a társalgás része nem megy. Van két gyerkőcük, Ani 4 éves, Valtteri pedig 13 éves és tanul angolt, de elég szégyellős volt amikor Náluk jártam és nem igazán beszélt.

Ott tartottam a család bemutatkozása előtt, hogy Mari már hívott, de még nem is tudtam róla, hogy nekem van "finn családom". Pont IKEA-ba voltunk, amikor hívott. Nagyon meglepődtem először nem tudtam hova tenni. Aztán hamar leesett. Mesélt a családjáról, meg mondta, hogy majd este vissza hív, hogy mikor találkozzunk, mert elég zajos volt az IKEA és nem igazán értettem mit szeretne. Szerdán találkoztam is velük. Nagyon kedvesek, mondták, hogyha bármire szükségem van csak szóljak, vagy gondom van bátran hívjam, amint tud visszahív ha éppen dolgozik. Mielőtt találkoztunk volna még egyszer hívott, hogy mi az amit nem szeretek, vagy esetleg van e valami amire allergiás vagyok. 

Aztán szerdán eljöttek értem, mert kb 5 km-re laknak a kolitól és ilyen hidegbe nem túl kellemes sétálni. Aztán megérkeztünk körbevezettek a házba. Körülbelül ezerszer bocsánatot kértek, hogy Ani szobája rumlis, de átépítés van. :) Aztán kaptam ajándékot:) Pár finn kifejezés a magyar és az angol jelentéssel, egy doboz finn bonbont, ami valami isteni volt, és carnberry szirupot, ez pedig Lapföld jellegzetessége, jah és egy kézzel festett gyertyát meg 2 gyönyörű rajzot Anitől:)

Kedden találkozunk legközelebb, illetve jövő hétvégére hívtak síelni:) Majd kiderül mi lesz belőle, mert a suli elég húzós, de erről majd később:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése