Oldalak

2012. január 5., csütörtök

Megérkeztem :)

Na hali:)

Megérkeztem egyben és a repülés sem viselt meg annyira mint számítottam rá.
Budapestről nagy MALÉV géppel jöttem Helsinkiig (teli volt a gép és szerintem Majka is velünk utazott, de nem teszem rá a nagy esküt), nagyon komoly volt, kis monitorokról mutatták, hogy éppen hol vagyunk, hány fok van kint, mikor érkezünk meg és hasonló hasznos infokat. 
Helsinkibe előbb beért a gép hamar becsekkoltam a másikra és 2 órát vártam kb a tornioi járatra. Ez egy nagyon miniatűr gép volt és kb 15-en utaztunk rajta. Leszállás előtt dobált is rendesen, de nem volt vészes.

Az állomáson már vártak, a szállás igazgatója Jukka, kb 40-50 éves bácsi, aki nagyon jól beszél angolul. Nagyon kedves és segítőkész volt, mondta, hogy nyugodtan hívjam ha valami gondom van, meg is mutatja szívesen mit hol találok. Reptértől még 20 perc volt az út a koliig, a havas autópályán 100-al simán mentünk. 

A szállás: egy finn bácsi a portás, aki úgy néz ki mint a mikulás rövid szakállal és nem beszél angolul. A koliba kb 28 lakás van és egy mosógép jut ránk. Illetve nagyon durva, de itt is van szauna:) 
Az apartmanokban 3-an vagyunk, közös konyha és fürdő, de mindenkinek külön szobája van. Elveszek ebben a szobában.

A lakótársak is megérkeztek már, egy pakisztáni és egy orosz csajszival vagyok egy apartmanban. A pakisztáni lánnyal nem nagyon sikerült beszélgetnem, elég érdekesen beszél, nem mindig értem, az orosz csajszi pedig karácsonyozik, de vele elvileg ugyan azt tanuljuk majd. A szálláson van még egy magyar srác, Ő segített mindenbe, elmagyarázta az mit hol tudok elérni, meg ma el is kísért vásárolni, meg suliba beiratkozni.

Teljesen más rendszer van itt mint otthon. Tárgyfelvétel egész évben tart, olyan órákra jársz amilyenekre csak szeretnél, év közben bármikor le és fel lehet venni tárgyakat.  Kaptam az étkezéshez kedvezményre jogosító kártyát a suliba, amúgy az étkezés svédasztal szerű elven működik, annyit eszel amennyi beléd fér. (2,5 euró) Illetve a könyvtárba is beiratkoztam, több épülete is van a suli könyvtárnak és ha nincs meg valamilyen könyv átkérik a másik kar épületéből. 

Vásárlás: alapvető dolgokat megvettem, mindenből a legolcsóbbat, kíváncsi leszek milyen lesz:D Telefonkártyát is vettem, mert azt a suliban kérik. Voltunk még egy second hand shop-ban is, ahol nagyon sok minden volt, a bögrékbe szerettem bele, olyan aranyos mintáik vannak:) Volt rénszarvasos is:)

Megismerkedtem még egy japán sráccal és csajszival. Ők is nagyon kedvesek, elég gyakran hajolva köszönik meg a dolgokat. Nagyon aranyosak:) Ma már kondiba is megyünk, az is ingyenes, 10 euróért kapunk hozzá egy speciális kulcsot amit év végén vissza adnak.

Folytatás hamarosan:) Puszi Mindenkinek <3

U.i.: Hóviszonyok: szóbámból kinézek, hófal...első emeleten lakok. Az utcákon pedig gyűjtik a havat és IFA szerű kocsikkal szállítják el a városból:D





6 megjegyzés:

  1. Kedves Drága Fanni!

    Bár igaz, amíg búcsúztál meg minden nem nagyon éreztem úgy, hogy igazi lenne, de most hogy nem kopogsz be esténként, már most hiányzol. Tudom rengeteg tök jó dologban lesz részed, irigyellek is és magamat pedig majd leütöm, hogy nem mentem veled... de hát késő a bánat :)
    Örülök, hogy épségben leértél, és várom hogy még több sztorit írj majd :) Jó kondit drága, vigyázz magadra és írj! csók <3

    VálaszTörlés
  2. Én is lassan fogtam fel, de már sikerült azt hiszem. Holnap is írok reményeim szerint. Kár hogy nem jöttél, de sajnos nem volt megoldható:( csók <3

    VálaszTörlés
  3. Tegnap én is át akartam menni hozzád vizsga után, hogy elmondjam milyen volt, meg hogy neked hogy ment. És erre rájöttem, hogy egy darabig nem fogok hozzád menni. :( Hiányzol, Fanni!
    puszi

    VálaszTörlés
  4. Előre láthatólag márciusba megyek haza kb 1 hétre:) Ti is nagyon hiányoztok Nekem:( puszi

    VálaszTörlés
  5. Funnikám, nekem is hiányzol, de Beussal elnevetgéltünk a beszámolódon :P megállapítottuk, hogy a Büfé miattad nem fog csődbe menni, és nem is Te lennél, ha nem a kondi lenne az első dolgod :-))) majd valamikor skypolunk, hogy lássam a "nagy fejed" amit úgy imádok :-))) <3

    VálaszTörlés
  6. Noncsi:) Mért vagy Unknow?:D Előbb suliba is voltam meg bevásárolni:D Remélem hamar lesz (skype), elég vicces, meg jó látni a befagyott fejeteket :) <3

    VálaszTörlés