Oldalak

2012. január 19., csütörtök

Joulupukki :)

A vészjelző a KékVillámon!
Na ahogy ígértem, Santa Claus-ról mesélek.
Szombat hajnalba indultunk, fél 8kor volt a gyülekező, persze nem sikerült mindenkinek pontosan megérkezni, így kb 50kor indultunk el a a buszmegállóba, hogy elérjük az őskövület csodajárgányt, ami a Veszprém és Monostorapáti között járó csodálatos KékVillámra emlékeztetett:)

A napfelkelte 1.
A napfelkelte 2. (10, negyed 10 között)
Tornio és Kemi között 23 km távolság van, de télen ezt a buszok kb 30-40 perc alatt teszik meg. Időbe be is értünk Kemibe, hogy elérjük a vonatunkat, csak egy dologgal nem számoltunk, hogy a vonatok is késhetnek. Megérkeztünk és szomorúan tapasztaltuk, hogy vonatunk 2,5 órás késében van. (A kis plusz idő pont jól is jött, mert az egyik román srácnak sikerült szerencsétlenül leszállnia a buszról és meghúzta a lábát. Kicsit megijedt, mert elkezdet dagadni és kihívtuk addig is a mentőket, Ők megnézték, megnyugtatták, hogy nincs nagy baj, ha akar jöhet tovább velünk, de kapott egy kötést meg egy zacskó jeget, hogy addig is hűtse.)

Jegyautomata
Az eredeti vonat annyit késett, hogy végül a következő vonattal mentünk ami fél 11-kor indult. (Jegyvásárlás: szombaton csak az automatából tudtunk, nem voltak a pénztáraknál, pedig szerettük volna a diákkedvezményre jogosító kártyát is megcsináltatni, de Rovaniemibe megoldottuk a problémát.) Kb fél egyre érkeztünk meg, volt időnk a kártyákat megcsináltatni és 1-kor indult a helyi-járat Santa Village-be.

A híd :)
Rovaniemi nagyon szép város, tetszett nagyon és itt volt az a híd Noncsi amit volt osztálytársad képei között néztünk, nem sikerült megörökítenem túl jó minőségbe, de azért beszúrom.

A megérkezve a faluba rögtön a Mikuláshoz mentünk, miután mindenki lepecsételtette az útlevelét, kivéve én, mert nem hoztam:P A Mikuláshoz egy barlang szerű nem túl sok fénnyel megvilágított út vezetett. Kicsit félelmetes volt, nem tudom a gyerekek hogy bírják. :D

Santa Village 1.
Santa Village 2.
Szerencsék volt, nem volt nagy sor a Mikulásnál, hamar bejutottunk. Körbe ültük, kb 1,5 percet voltunk bent, megkérdezte, hogy cserediákok vagyunk-e meg honnan, szépen mosolygott:) (Tőle m is kérdezte honnan jöttem, mondtam hogy Hungary és visszakérdezett, hogy Magyarország? :D ) Aztán kifele menet megtudtuk, hogy egy nyomtatott kép majdnem 20 euró, míg digitálisan csak 80, de el tudjuk osztani egymás között meg kapunk videókat is a faluról... pózolj Mikulással 80 euróért, na mindegy, de ha már ott voltunk :D)

Rénszarvas
Rénszarvas (mini)
Utána még fényképezkedtünk, beültünk kajálni egy kis büfébe meg felmelegedni. Az utolsó pillanatban jutottunk csak oda a rénszarvasokhoz, de sikerült még jó pár képet készítenem:) Ők egy kicsit félelmetesek voltak, közeledtem feléjük, kimeresztették a szemüket és hol előre, hol hátra döntögették pici buksiukat az óriási aganccsal, úgyhogy csak a popójukkal mertem spannolni. De volt egy kicsi fehér, "Rút kiskacsa" agancs nélkül, őt lehetett tapizni :)

Haza fele úton játszottunk, elmesélt a magyar srác egy történetet, egy gyilkosságról és ki kellett találnunk az indítékot. (Janó, olyan volt mint a kertészes.)

Étterem beltér 1.
Étterem beltér 2.
Aztán a tervezett vonatot a késés miatt nem értük el, így Kemibe volt 3 óránk a buszig. Úgy döntöttünk, hogy keresünk valami éttermet, ami nem volt könnyű, mert kb minden 8kor zárt. Végül egy tradicionális finn éttermet találtunk. Ahol, nagyon "hangolatos" finn zene szólt, és tényleg hangulatos gyertyákkal voltak az asztalok megvilágítva. A tapéta helyett újságokkal díszítettek a falakat és kerti padokhoz hasonló asztalok voltak.

Csirke, száraz főtt krumplival = "lappish potato"
(kihagyható élmény)
Rénszarvas
Rendeltünk, csapat fele csirkét, másik fele rénszarvast. (Én nem ettem Melinda!!) Vacsora után játszottunk. Valaki kitalált egy angol szót, és a mellette ülő ember fülébe kellett súgnia és így tovább, voltunk 8-an, mire egy szó az utolsó emberhez ért, néha teljesen eltorzult. Nagyon vicces dolgok születtek:)

Aztán 10-től lehetett karaokézni is, voltak vállalkozó szelleműek. Refréneket együtt énekeltük és annyira belejöttünk, hogy a buszt is majdnem lekéstük, de lóhalálában még sikerült elérnünk szerencsére:)

Elég részletesen kifejtve, így telt a szombati napom. Nagyon jó volt a társaság, gyönyörű volt a táj a buszról:) Jól éreztük magunkat, csak szörnyen hideg volt.